Xplor Eindejaarsbijeenkomst 2017

Datum  : 7 Dec 2017, 14:30 - 19:30

Door het jaar heen organiseren we bijeenkomsten met presentaties over actuele onderwerpen. Deze bijeenkomsten bieden uitstekende mogelijkheden om kennis op te bouwen en collega’s uit het vak te leren kennen.

Thema van de Eindejaarsbijeenkomst 2017:
Kunstmatige Intelligentie (KI)

Presentaties

Gaan Klantcommunicatie en Kunstmatige Intelligentie wel samen?
Ton Abelen/Wizzin
We hebben intussen zoveel over Kunstmatige Intelligentie gehoord dat iedereen wel weet dat dit de toekomst gaat worden. Maar ja, dat wordt ook over Autonoom Autorijden gezegd maar je kunt nog steeds geen autonoom rijdende auto kopen. Elektrische auto’s? Ook het gesprek van de dag maar echt praktisch zijn deze auto’s nog niet voor de massa.
In zijn presentatie neemt Ton Abelen jullie mee naar de toekomst:

  • Hoe ziet de klant en zijn of haar omgeving eruit? Hoeveel informatie komt er beschikbaar?
  • Of weten we niet hoe de toekomst er uit ziet en is het aan ons om deze te creëren?
  • Wat is dat nu eigenlijk, Kunstmatige Intelligentie, hoe ziet dat eruit en kun je dat vandaag al toepassen?
  • En natuurlijk de vraag of de klantcommunicatie-business wel toe is aan dit soort aardverschuivingen.

Want één ding is zeker: Kunstmatige Intelligentie biedt enorme mogelijkheden om je concurrenten op verre achterstand te zetten, maar vereist ook een nieuwe manier van denken en visie om hier vandaag mee te beginnen.

Metadata extractie op basis van Natural Language Processing – Een praktijkcase
Oscar Dubbeldam M-EDP/Migrato
Internationale handelsovereenkomsten zijn wat betreft vorm en inhoud redelijk gestandaardiseerd. Er is door SWIFT een sjabloon ontwikkeld dat als basis dient voor de internationale handelsovereenkomsten waarbij de bank als intermediair optreedt voor de geldelijke transactie. Documenten die in het Engels of in het Nederlands kunnen worden opgesteld. Documenten ook die vele variabelen bevatten waar de bankmedewerker op moet acteren, controleren en reageren. Het napluizen en eruit halen van deze variabelen kost de bankmedewerker ongeveer 30 minuten per contract. Door de toepassing van Natural Language Processing kost het de medewerker nu nog maar 2 minuten. Hoe dit is gedaan zal tijdens de presentatie worden verteld maar ook worden gedemonstreerd. Natural Language Processing in combinatie met Machine Learning technologie stelt ons in staat de meest complexe documenten te interpreteren en te vertalen naar acties binnen het bedrijfsproces.