Voorjaarsbijeenkomst 2013

Datum  : 2 Apr 2013, 12:00 - 18:00

De presentaties staan klaar!

De Nieuwe Stakeholders aan het woord: de strategische rol van klantcommunicatie

Stakeholders aan het woordDit was een strategische sessie waarin de sprekers vooral de zakelijke kant van hun oplossingen voor klantcommunicatie presenteerden. De ‘Nieuwe Stakeholders’ zijn bijvoorbeeld communicatie managers, marketing managers, product managers, customer experience managers, etc.

De focus lag voornamelijk op de WAT-vragen:

  • Wat is de onderliggende zakelijke doelstelling?
  • Wat is de strategische waarde?
  • Wat wil je bereiken?
  • Wat waren de leermomenten?
  • Wat zijn de resultaten?

Hier zijn de presenties:

  • Patrick Swart, senior consultant / partner bij GEA
    Regievoering over klantcommunicatie is van onschatbare waarde voor elke organisatie. In zijn presentatie ging Patrick Swart in op de strategische waarde van klantcommunicatie en het veelal ontbreken van dit besef bij het hoger management in organisaties. Hoe zorg je er voor dat dit op de agenda komt, welke aanknopingspunten heb je dan en hoe moet je acteren om een sterke positie te verwerven?
  • Philippe Van Nieuwenborgh, consultant bij MaiosÓros namens Eneco
    De pijnpunten in de klantcommunicatie werden bij Eneco gezien als “groot obstakel in het streven naar een optimale klantbeleving”. Daarom is het project Communicatie Output Management (COM) opgestart. Philippe gaf in zijn presentatie toelichting op uitgangspunten, business-motivatie, oplossingsrichting en resultaten.
  • Manuël Soumahu, adviseur In- en Output Management bij Menzis
    Manuël presenteerde de Document Communication Strategy van de afdeling In- en Output Management met als vertrekpunt de Missie & Visie van het bedrijf. Stakeholders van Marketing, Commercie en Informatievoorziening hebben hun pijnpunten en toekomstverwachtingen benoemd. Deze informatie is samen met technische en organisatorische aspecten verwerkt tot een strategie, een architectuur en een concreet actieplan voor de komende jaren.
  • Roberto Nagel M-EDP, solutions manager bij Document Dialog
    Op weg naar eDelivery. Hoe ontwikkel je een nieuwe waardepropositie voor klantcommunicatie? Hoe realiseer je de regievoering? Hoe werk je aan je digitale competenties? Hoe kom je aan tafel bij customer experience projecten? In de afsluitende presentatie legde Roberto een aantal stellingen voor om te prikkelen en gaf hij concrete take-aways mee om de volgende dag meteen aan de slag te kunnen gaan.