Voorjaarsbijeenkomst 2014

Datum  : 1 Apr 2014, 12:30 - 18:30

De Nieuwe Stakeholders* aan het woord: de strategische rol van klantcommunicatie

Stakeholders aan het woordVoor de eerste bijeenkomst van het jaar 2014 waren we te gast op het hoofdkantoor van Xerox Nederland in Breukelen.

Het was weer een strategische sessie waarin de sprekers de nadruk hebben gelegd op de zakelijke kant van hun oplossingen voor klantcommunicatie.

De focus lag voornamelijk op de WAT-vragen:

  • Wat is de onderliggende zakelijke doelstelling?
  • Wat is de strategische waarde?
  • Wat wil je bereiken?
  • Wat waren de leermomenten?
  • Wat zijn de resultaten?

*) De ‘Nieuwe Stakeholders’ zijn bijvoorbeeld communicatie managers, marketing managers, product managers, customer experience managers, etc.

Hier zijn de presentaties:
POD offertetraject
De samenwerking tussen Agis en MailStreet is al jaren de basis van een succesvol offertetraject van Agis. De vergaande personalisatie van inhoud en beeldmateriaal heeft als resultaat dat de response is verhoogd en dat de klanten minder vragen hebben naar aanleiding van de communicatie. In hun duopresentatie heeft Brian vanuit zijn marketingachtergrond uitleg gegeven over motivatie, uitdagingen en behaalde resultaten. Lammert van Keulen, Partner bij MailStreet, liet zien welke oplossingen klanten zoeken en met welke besluitvormers (DMU) MailStreet praat binnen een organisatie.
Sprekers:
Brian Reijngoud, Marketing Specialist, Agis Zorgverzekeringen
Lammert Keulen, Partner, Mailstreet
placehiolder
Trends in Multichannel Reporting
Multichannel Reporting is het publiceren van rapportages, zoals bijvoorbeeld jaarverslagen, naar verschillende communicatiekanalen. Een goede Multichannel Reporting-strategie draagt bij aan een efficiënter productieproces èn aan effectievere communicatie met stakeholders. In deze presentatie werden trends benoemd en diverse cases toegelicht – volg de hyperlinks in de PDF om de voorbeelden te zien. Onderwerpen die daarbij aan bod kwamen, waren het belang van transparantie, beleving in stakeholdercommunicatie, storytelling, multichannel publishing en conversieoptimalisatie.
Sprekers:
Marcel Rosenbrand, Directeur Business Development, F19
Marcel van Tiggelen, Teamleider, Cascade – visuele communicatie
placehiolder
Visie2016 – van facilitair naar bancair
In zijn presentatie beschreef John Kropman hoe de Rabobank op wereldwijde trends en uitdagingen als financiële instelling reageert en welke stappen het Programma Domein Document Management heeft vastgelegd in zijn Visie2016.
Spreker:
John Kropman, Manager S&PM Document Management, Rabobank Nederland
placehiolder
Omnichannel klantcommunicatie
Steeds vaker hoor je het begrip omnichannel als vervolgstap op multichannel; vooral in verband met klantbeleving in retail. Hoogste tijd om eens te kijken hoe dit begrip toegepast kan worden op klantcommunicatie. Tevens ging Xplor bestuurslid Roberto Nagel in op de steeds vaker gebruikte indeling in Systems of Record en Systems of Engagement en op de toekomstperspectieven die deze categorisering kan bieden voor de documentspecialist.
Spreker:
Roberto Nagel M-EDP, Solutions Manager, Document Dialog