Najaarsbijeenkomst 2014

Datum  : 9 Oct 2014, 13:30 - 18:00

De najaarsbijeenkomsten van Xplor Nederland richten zich op de HOE-vraag en presenteren concrete praktijkcases.
Deze keer waren we te gast in het sorteercentrum van PostNL. Het onderwerp “veranderen” stond centraal.
 
Veranderen, hoe doe je dat?
Concrete praktijkcase over de transitie naar klantgedreven communicatie
 
2014-10-09 Download-Button
Harco van Uden is CEO van Experience Travel – een aantal gespecialiseerde reisorganisaties die zich met luxe brands richten op de individuele reiziger in het hoogste marktsegment. In zijn presentatie ging Harco in op de motivatie voor de verandering naar klantgedrevenheid. Tevens beschreef hij de stappen van het net afgesloten veranderproces waarin klantcommunicatie een belangrijke rol speelt.
Programma
We begonnen de middag met Harco’s presentatie.
Vervolgens gingen we iets nieuws proberen – tenminste voor de Xplor gemeenschap. Doelstelling was om de toegevoegde waarde van onze bijeenkomsten te vergroten en die ligt vooral bij het kunnen toepassen van de gepresenteerde informatie en het vertalen van het gehoorde naar jullie eigen werkomgeving.Dus, we gingen in twee groepen de kernpunten van Harco’s presentatie bespreken. Doelstelling was om te kijken hoe we de inzichten zouden kunnen vertalen naar onze eigen situatie en onze markt. Gezien de heftige discussie is dit wel gelukt en we zullen dit concept proberen verder uit te werken voor de volgende bijeenkomsten.
De middag werd afgesloten met de mogelijkheid tot een rondleiding door het sorteercentrum van PostNL en netwerken/napraten onder het genot van een hapje en een drankje.2014-10-09 Collage-3