Herfstbijeenkomst 2015

Datum  : 8 Oct 2015, 14:30 - 18:00

2015-10-08 00 Collage

Tijdens de najaarsbijeenkomsten van Xplor Nederland richten we ons op HOE-vragen en deze keer hadden we drie presentaties met heel verschillende invalshoeken.

 
PDF-icon

Wim Buitenhuis, Algemeen directeur Solipsisgroep
Welkomstwoord
Goossen de Bruin, Directeur Solipsisgroep, presenteerde twee klantcases rondom cloud-gebaseerde outputoplossingen en ging daarbij vooral in op de businessbenefits voor de twee organisaties: Philips en Bluegarden.
 

 
PDF-icon

Philip van der Most, bestuurslid Xplor Nederland
Impressies van het bezoek aan de AIIM Forum UK in juni jl. met highlights van de besproken onderwerpen en surveyresultaten.
 

 
PDF-icon

Patrick Swart, GEA consultancy, en Michel Blaauw, GEA data
Creatief met data; iedereen heeft het over big data en begrippen als data mining, data science en data harvesting. Data analyse als het nieuwe goud. De grote organisaties zoals banken en verzekeraars bouwen in rap tempo aan hun business intelligence en data teams. Marketing gedreven organisaties en online retailers focussen steeds nadrukkelijker op het genereren en analyseren van online data, conversion rates en het voorspellen van koopgedrag. Voor Google, Facebook, Bol.com, Twitter zijn predictive analysis core business. Maar wanneer je niet in deze bedrijvencategorie zit, hoe kun je dan concurrentievoordeel creëren met data? Michel Blaauw en Patrick Swart van GEA data hebben een aantal belangrijke zaken op een rijtje gezet en gingen aansluitend met de bezoekers een verdiepingsslag maken.